1. ZASADY OGÓLNE
1.1 Niniejsze warunki wraz z ramowym programem imprezy stanowią integralną część "Umowy-Zgłoszenia".
1.2 Umowa zostaje zawarta w momencie podpisania "Zgłoszenia-Umowy" przez Klienta, uprawnionego pracownika biura podróży i wpłaty określonej zaliczki. Za osobę niepełnoletnią umowę podpisuje jej prawny opiekun lub pełnoletnia osoba upoważniona. Zamówienia zbiorowe podpisują osoby do tego upoważnione.
1.3 ACTIV zobowiązuje się do solidnego świadczenia usług w sposób zgodny z warunkami określonymi w ofercie i przyjętym w formie zgłoszenia zamówienia klienta .
1.4 Klientem w myśl tych warunków jest osoba podpisująca umowę z biurem, uczestnikiem zaś jest każda osoba biorąca udział w imprezie organizowanej przez ACTIV.
2. WARUNKI PŁATNOŚCI
2.1 Z chwilą zawarcia umowy Klient zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w wysokości 30% wartości imprezy.
2.2 II rata czyli dopłata do całości ceny imprezy powinna być wpłacona nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Brak wpłaty należnej ACTIV w obowiązujących terminach powoduje wykluczenie z imprezy na warunkach rezygnacji z winy uczestnika .
2.3 Jeśli zakup imprezy nastąpił na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem imprezy Klient zobowiązany jest wpłacić 100% kwoty.
2.4 Klient wpłaca należność na rzecz ACTIV w jego siedzibie, u przedstawicieli, przekazem pocztowym lub na rachunek bankowy ACTIV.
2.5 Zmiany kursów walut oraz cen transakcyjnych stanowiących podstawy kalkulacji ceny imprez mogą spowodować wzrost ceny imprezy, nie wyższy jednak niż 8 %. Wzrost cen będzie skuteczny w stosunku do uczestnika włącznie po dołączeniu mu pisemnego zawiadomienia co najmniej 20 dni przed rozpoczęciem imprezy. Klient może nie zgodzić się na wzrost ceny, jest to równoznaczne z rozwiązaniem umowy i zwrotem wpłaconej kwoty.
2.6 Ceny podane w walutach obcych są przeliczane według kursu NBP z tabeli pieniądz- sprzedaż z dnia ostatniej wpłaty
2.7 Po podpisaniu umowy klient nie może korzystać z promocji ogłoszonych po tym terminie.
3. REALIZACJA UMOWY
3.1 Uczestnik powinien posiadać ważne dokumenty upoważniające do przekroczenia granicy (paszport ważny co najmniej 6 m-cy od daty wyjazdu) oraz dowód wpłaty należności za imprezę.
3.2 Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania przepisów celnych, dewizowych, regulaminów i innych przepisów obowiązujących w Polsce, krajach tranzytowych i docelowych.
3.3 W czasie trwania imprezy uczestnik jest zobowiązany do stosowania się do wskazówek pilota grupy lub kierownika kolonii, obozu. ACTIV zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym w trakcie jej realizacji, jeżeli uczestnik utrudnia sprawne przeprowadzenie imprezy. Wszelki koszty w takiej sytuacji ponosi uczestnik. W przypadku poważnego naruszenia reguł obozu kolonii, uczestnik imprezy zostanie wydalony z imprezy bez zwrotu kosztów, a rodzice lub opiekunowie prawni zostaną obciążeni wszystkimi kosztami związanymi z powrotem dziecka m.in. kosztami transportu, opieki w czasie podróży.
3.4 Klient ponosi odpowiedzialność za wyrządzone szkody i zobowiązuje się pokryć straty powstałe z tego tytułu w sposób określony przepisami prawa miejsca pobytu. Za szkody wyrządzone przez osoby niepełnoletnie odpowiadają ich prawni opiekunowie.
3.5 ACTIV nie ponosi odpowiedzialności za bagaż Klientów w przypadku jego zamiany, zapomnienia, zgubienia lub kradzieży z winy klienta.
3.6 W przypadku zakupienia przez klienta kolonii i obozów młodzieżowych Klient zobowiązuje się do dostarczenia karty kolonijnej w określonym przez ACTIV terminie, zawierającej pełne dane uczestnika (obowiązkowo PESEL) i zabrania przez uczestnika aktualnej legitymacji szkolnej.
3.7 Organizator nie zwraca wartości świadczeń, których uczestnik nie wykorzystał w trakcie imprezy z własnej winy.
3.8 W wyjątkowych sytuacjach organizator zastrzega sobie zmianę kolejności lub rodzaju świadczeń jeśli nowe świadczenia są na podobnym lub lepszym standardzie. O dokonanej zmianie organizator ma obowiązek natychmiast poinformować Klienta .
4. REZYGNACJA Z IMPREZY TURYSTYCZNEJ
4.1 Rezygnacja z imprezy turystycznej następuje w momencie złożenia przez Klienta pisemnego oświadczenia . Za datę rezygnacji przyjmuje się: A) dzień jej wpływu do biura ; B) dzień nie wykonanie przez uczestnika czynności określonych umową ; b) dzień rozpoczęcia imprezy, jeżeli uczestnik nie weźmie w niej udziału;
4.2 Nie pobiera się kosztów rezygnacji (poza opłata manipulacyjną ), jeżeli Klient, w momencie odstąpienia od umowy , wskaże osobę spełniającą wszelkie warunki udziału w danej imprezie , której przekaże uprawnienia i która przejmie obowiązki wynikające z tej umowy.
4.3 W przypadku rezygnacji Klienta z uczestnictwa w imprezie turystycznej stosuje się potrącenia wynikające z poniesionych kosztów
5. UBEZPIECZENIA
5.1 Zawierając powyższą Umowę Klient deklaruje, że jego stan zdrowia i innych osób objętych umową umożliwia udział w imprezie turystycznej, zwalnia leczących go lekarzy w kraju i za granicą z obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej oraz wyraża zgodę na udostępnienie ubezpieczycielowi dokumentacji lekarskiej
5.2 Klient ma prawo do zawarcia dodatkowej umowy ubezpieczeniowej, która pozwoli mu na rezygnację z imprezy z przyczyn losowych bez ponoszenia wysokich kosztów rezygnacji. Ubezpieczenie to jest dobrowolne. Szczegóły są udzielane w biurach sprzedających ofertę ACTIV.
5.3 Biuro Turystyki ACTIV oświadcza, że jako organizator turystyki posiada Gwarancję Ubezpieczeniową w AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji z siedzibą przy ul. Chłodnej 51 w Warszawie na warunkach i w zakresie określonych w Ustawie o Usługach Turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 roku. Beneficjentem Gwarancji jest Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
6. ODWOŁANIE IMPREZY I SPRAWY SPORNE
6.1 ACTIV ma prawo do odwołań imprezy z przyczyn od siebie nie zależnych: siła wyższa (np. klęski żywiołowe, wojna), decyzje władz państwowych lub innych instytucji.
6.2 ACTIV ma prawo do wprowadzenia nieznacznych zmian w umówię. W tym wypadku imprezy ACTIV może zaproponować również ofertę zastępczą lub zwrócić wpłacone przez Klienta należności bez potrąceń. Wybór opcji należy do klienta, który swoją decyzję musi wskazać organizatorowi w ciągu 3 dni od powzięcia informacji.
6.3 Reklamacje dotyczące realizacji umowy winny być zgłoszone indywidualnie, wyłącznie w formie pisemnej w ciągu 3 lat od zakończenia imprezy. Reklamacje winna zawierać uzasadnienie oraz propozycję naprawienia szkody.
6.4 ACTIV na prawidłowo złożone reklamacje odpowie w formie pisemnej w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania.
6.5 ACTIV nie ponosi odpowiedzialności za niedociągnięcia w imprezie lub zmiany w programu wynikłe z przyczyn od niego niezależnych ( np. warunki atmosferyczne, decyzje państwowe, działania siły wyższej lub inne), nie odpowiada za okoliczności wynikłe z winy Klienta oraz świadczeń fakultatywnych wykonywanych przez innych touroperatorów.
6.6 Nieważność pojedynczych postanowień umowy- zgłoszenia lub niniejszych warunków nie narusza ważności całej umowy.
6.7 Sprawy nieuregulowane w umowie rozstrzygają przepisy Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Kodeks Cywilny lub sąd właściwy dla danej sprawy.
PROCEDURY OCHRONY DZIECI W CENTRUM TURYSTYKI I EDUKACJI ACTIV PRZEMYSŁAW ZBYTEK
Preambuła
Mając na uwadze treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka oraz Ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich z dn. 13 maja 2016 r. (Dz. U. 2016 poz. 862) dalej zwaną “Ustawą”.
Wprowadza się następujące Standardy Ochrony Małoletnich w naszej firmie.
Na podstawie przepisów Ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich z dn. 13 maja 2016 r. (Dz. U. 2016 poz. 862) Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV wprowadza następujące standardy ochrony małoletnich, dalej zwane “SOM”.
Definicje pojęć użyte w niniejszym dokumencie.
Organizator - oznacza Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV Przemysław Zbytek, ul. Aleja Powstańców Wielkopolskich 10, 85-090 Bydgoszcz
Pilot - osoba wykonująca obowiązki przewidziane Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. 2007 Nr 50 poz. 331)
Opiekun - oznacza osobę sprawującą podczas wycieczki opiekę nad nieletnim na podstawie przepisów Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego lub Ustawy o oświacie. Będzie to zatem faktyczny opiekun prawny nieletniego albo opiekun wyznaczony z ramienia placówki oświatowej zlecającej organizację wyjazdu.
SOM - standardy ochrony małoletnich
Pracownik lub personel - każda osoba przyjęta do wykonywania obowiązków wymienionych w pkt. 1 Działu 1. SOM, w tym osoba zatrudniona w oparciu o umowę cywilnoprawną, praktykant, stażysta i wolontariusz, niezależnie od obywatelstwa i wieku tej osoby.
Dział 1. SOM. Zatrudnianie
W obszarze zatrudniania osób do pracy z dziećmi ustala się, iż:
W zakresie wypełnienia Art. 22c. Ustawy ustala się jak niżej:
Ad. art. 22c pkt. 1. zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a personelem organizatora, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich określa załącznik nr 1 do niniejszych SOM;
Ad. art. 22c pkt. 2. zasady i procedurę podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego oraz Ad. art. 22c pkt. 3. procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego; określa załącznik nr 2 do niniejszych SOM, przykłady schematów postępowania w przypadku opisanych powyżej podejrzeń określone załącznikiem nr 3 i 4
Ad. art. 22c pkt. 4. zasady przeglądu i aktualizacji standardów;
Przegląd i aktualizacja wprowadzonych SOM następuję maksymalnie co 2 lata i ma formę sprawozdania pisemnego. Organem odpowiedzialnym za sporządzenie sprawozdania jest CTiE ACTIV.
Ad. art. 22c pkt. 5. zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pracowników organizatora do stosowania SOM, zasady przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności;
Przygotowanie personelu do stosowania niniejszych standardów spoczywa na CTiE ACTIV. W zakres procesu przygotowania wchodzi zapoznanie z wewnętrznymi Standardami Ochrony Małoletnich. Zapoznanie dokumentuje się poprzez złożenie oświadczenia przez pracownika.
Ad. art. 22c pkt. 6. zasady i sposób udostępniania rodzicom albo opiekunom prawnym lub faktycznym oraz małoletnim standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania;
Standardy Ochrony Małoletnich Organizatora publikowane są na stronie internetowej w wersji pełnej oraz skróconej przeznaczonej dla małoletnich.
Ad. art. 22c pkt. 7. osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia;
Za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu oraz udzielenie mu wsparcia odpowiedzialny jest w pierwszej kolejności pilot wycieczki lub reprezentant Organizatora pod numerem telefonu: 500 475 444.
Za przebieg procedury odpowiada CTiE ACTIV.
Ad. art. 22c pkt. 8. sposób dokumentowania i zasady przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego.
Zgłoszone przez pracowników incydenty lub zdarzenia zagrażające dobru małoletniego wpisywane są do rejestru zdarzeń prowadzonego w formie online.
Za prowadzenie rejestru zdarzeń odpowiedzialny jest CTiE ACTIV.
Niniejsze
SOM wchodzą w życie z dn. 20.02.2024.
Załącznik nr. 1. do SOM.
Zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a personelem, zachowania niedozwolone wobec małoletnich
Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez personel jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Personel traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność i potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.
Zasady bezpiecznych relacji personelu z dziećmi obowiązują od wszystkich pracowników, stażystów i wolontariuszy. Znajomość i zaakceptowanie zasad potwierdza się, podpisując oświadczenie.
Relacje personelu z dziećmi
Jesteś zobowiązany(-a) do utrzymywania profesjonalnej relacji z dziećmi i każdorazowego rozważenia, czy twoja reakcja, komunikat bądź działanie wobec dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych dzieci. Działaj w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji twojego zachowania.
Komunikacja z dziećmi
W komunikacji z dziećmi zachowuj cierpliwość i szacunek.
Słuchaj uważnie dzieci i udzielaj im odpowiedzi adekwatnych do ich wieku i danej sytuacji.
Nie wolno ci zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać dziecka. Nie wolno ci krzyczeć na dziecko w sytuacji innej niż wynikająca z zagrożenia bezpieczeństwa dziecka lub innych dzieci. Nie wolno ci ujawniać informacji wrażliwych dotyczących dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych dzieci. Obejmuje to wizerunek dziecka, informacje o jego sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej.
Podejmując decyzje dotyczące dziecka, poinformuj je o tym i staraj się brać pod uwagę jego oczekiwania.
Szanuj prawo dziecka do prywatności. Jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić dziecko, wyjaśnij mu to najszybciej, jak to możliwe. Jeśli pojawi się konieczność, porozmawiania z dzieckiem na osobności poproś opiekuna z ramienia Klienta o obecność. Jeśli sytuacja wymaga natychmiastowej rozmowy a opiekuna nie ma w pobliżu zadbaj, aby być w zasięgu wzroku innych uczestników wycieczki.
Nie wolno ci zachowywać się w obecności dzieci w sposób niestosowny. Obejmuje to używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec dziecka relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby).
Działania z dziećmi
Doceniaj i szanuj wkład dzieci w podejmowane działania, aktywnie je angażuj i traktuj równo bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd. Unikaj faworyzowania dzieci.
Nie wolno ci nawiązywać z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych ani składać mu propozycji o nieodpowiednim charakterze. Obejmuje to także seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie dzieciom treści erotycznych i pornograficznych, bez względu na ich formę. Nie wolno ci utrwalać wizerunku dziecka (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych. Dotyczy to także umożliwienia osobom trzecim utrwalenia wizerunków dzieci, jeśli nie uzyskano zgód rodziców/opiekunów prawnych oraz samych dzieci.
Nie wolno ci proponować dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji, jak również używać ich w obecności dzieci.
Kontakt fizyczny z dziećmi
Każde przemocowe działanie wobec dziecka jest niedopuszczalne.
Istnieją jednak sytuacje, w których fizyczny kontakt z dzieckiem może spełniać zasady bezpiecznego kontaktu np. być odpowiedzią na potrzeby dziecka w danym momencie. Nie można jednak wyznaczyć uniwersalnej stosowności każdego takiego kontaktu fizycznego, ponieważ zachowanie odpowiednie wobec jednego dziecka może być nieodpowiednie wobec innego. Kieruj się zawsze swoim profesjonalnym osądem, słuchając, obserwując i odnotowując reakcję dziecka i zachowując świadomość, że nawet przy twoich dobrych intencjach taki kontakt może być błędnie zinterpretowany przez dziecko lub osoby trzecie.
Nie wolno ci bić, szturchać, popychać ani w jakikolwiek sposób naruszać integralności fizycznej dziecka. Nigdy nie dotykaj dziecka w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny. Zawsze bądź przygotowany na wyjaśnienie swoich działań.
Nie angażuj się w takie aktywności, jak: łaskotanie, udawane walki z dziećmi czy brutalne zabawy fizyczne. Zachowaj szczególną ostrożność wobec dzieci, które doświadczyły nadużycia i krzywdzenia, w tym seksualnego, fizycznego bądź zaniedbania. Takie doświadczenia mogą czasem sprawić, że dziecko będzie dążyć do nawiązania niestosownych bądź nieadekwatnych fizycznych kontaktów z dorosłymi. W takich sytuacjach powinieneś reagować z wyczuciem, jednak stanowczo i pomóc dziecku zrozumieć znaczenie osobistych granic.
Kontakt fizyczny o ile będzie miał miejsce z dzieckiem nigdy nie może być niejawny bądź ukrywany, wiązać się z jakąkolwiek gratyfikacją ani wynikać z relacji władzy.
Jeśli będziesz świadkiem jakiegokolwiek z wyżej opisanych zachowań i/lub sytuacji ze strony innych dorosłych lub dzieci, zawsze poinformuj o tym osobę odpowiedzialną i/lub postępuj zgodnie z obowiązującą procedurą interwencji. W sytuacjach wymagających czynności pielęgnacyjnych i higienicznych wobec dziecka unikaj innego niż niezbędny kontaktu fizycznego z dzieckiem. Dotyczy to zwłaszcza pomagania dziecku w ubieraniu i rozbieraniu, jedzeniu, myciu, przewijaniu i w korzystaniu z toalety. Zadbaj o to, aby w każdej z czynności pielęgnacyjnych i higienicznych asystowała ci inna osoba.
Podczas wycieczek niedopuszczalne jest spanie z dzieckiem w jednym łóżku lub w jednym pokoju.
Kontakty poza godzinami pracy
Co do zasady kontakt z dziećmi powinien odbywać się wyłącznie w godzinach pracy i dotyczyć celów opiekuńczych przewidzianych zleceniem oraz edukacyjnych lub wychowawczych.
Nie wolno ci zapraszać dzieci do swojego miejsca zamieszkania ani spotykać się z nimi poza godzinami pracy. Obejmuje to także kontakty z dziećmi poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych).
Jeśli zachodzi taka konieczność, właściwą formą komunikacji z dziećmi i ich rodzicami lub opiekunami poza godzinami pracy są kanały służbowe (e-mail, telefon służbowy).
Jeśli zachodzi konieczność spotkania z dziećmi poza godzinami pracy rodzice/opiekunowie prawni dzieci muszą wyrazić zgodę na taki kontakt. Utrzymywanie relacji towarzyskich lub rodzinnych (jeśli dzieci i rodzice/opiekunowie dzieci są osobami bliskimi wobec pracownika) wymaga zachowania poufności wszystkich informacji dotyczących innych dzieci, ich rodziców oraz opiekunów.
Bezpieczeństwo online
Bądź świadom cyfrowych zagrożeń i ryzyka wynikającego z rejestrowania twojej prywatnej aktywności w sieci przez aplikacje i algorytmy, ale także twoich własnych działań w internecie. Dotyczy to lajkowania określonych stron, korzystania z aplikacji randkowych, na których możesz spotkać uczestników imprez turystycznych, obserwowania określonych osób/stron w mediach społecznościowych i ustawień prywatności kont, z których korzystasz.
Jeśli twój profil jest publicznie dostępny, dzieci i ich rodzice/opiekunowie będą mieć wgląd w twoją cyfrową aktywność.
Nie wolno ci nawiązywać kontaktów z małoletnimi uczestnikami imprez turystycznych poprzez przyjmowanie bądź wysyłanie zaproszeń w mediach społecznościowych.
Załącznik nr 2. Procedura w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka
Procedura w przypadku okoliczności wskazujących na skrzywdzenie dziecka
Załącznik nr 3: Przykłady sytuacji mogących budzić podejrzenia lub wskazywać na krzywdzenie dziecka
UWAGA! Wystąpienie niektórych wskaźników nie oznacza automatycznie, że dochodzi do wykorzystywania małoletniego. Ważne jest, żeby zachować czujność i zwracać uwagę na sytuacje, które mogą wzbudzić niepokój. Sytuacją niepokojącą będzie również taka, w której relacja osoby dorosłej i dziecka nie wydaje się swobodna i opiekuńcza.
RESTAURACJA i BAR
|
Osoba dorosła zachowuje się w sposób nacechowany seksualnie wobec dziecka – nie jest to naturalna i opiekuńcza relacja. |
Dorosły podaje dziecku alkohol. |
W OBIEKCIE ZAKWATEROWANIA
|
Wywieszka “Nie przeszkadzać” ciągle widoczna na drzwiach pokoju, w którym przebywają dzieci. |
Brak zgody na sprzątanie pokoju przez cały pobyt gościa[1]. |
|
|
Dzieci pozostawione bez opieki przez długi czas w pokoju lub w ogóle nie wychodzą z pokoju (np. donoszone jest im jedzenie). |
|
Zauważone w pokoju w dużej liczbie komputery, telefony komórkowe, czytniki do kart płatniczych. |
Osoba dorosła i dzieci nieczęsto wychodzą z pokoju, prawie wcale nie wychodzą albo wychodzą tylko w godzinach, kiedy mało gości przemieszcza się po obiekcie. |
|
Zauważona duża ilość alkoholu albo narkotyki w pokoju, w którym osoba dorosła zameldowała się z dzieckiem. |
W pokoju, w którym osoba dorosła zameldowała się tylko z dzieckiem/dziećmi, znajdują się prezerwatywy etc. zostawione w widocznym miejscu. |
W TRAKCIE IMPREZY
TURYSTYCZNEJ
|
Osoba dorosła zachowuje się w sposób nacechowany brutalnie bądź seksualnie wobec dziecka – nie jest to naturalna relacja. |
Dorosły karze dziecko fizycznie lub psychicznie. |
Załącznik nr 4: Przykładowy schemat rozmowy z dorosłym i z dzieckiem podczas identyfikacji
Podczas
rozmowy z osobą dorosłą należy zachować spokój, być uprzejmym
i cierpliwym.
Na początku rozmowy warto poinformować osobę dorosłą, że w na imprezie obowiązują procedury ochrony dzieci i w związku z tym pracownik może zadać dodatkowe pytania w celu weryfikacji danych dziecka lub relacji łączącej go z dorosłym.
Mogą zaistnieć sytuacje, w których osoba dorosła będzie czuła się niekomfortowo, wyrazi swój sprzeciw albo niezadowolenie. NIE MUSI to oznaczać, że jest ona potencjalnym przestępcą.
Przykład rozmowy z klientem:
«Na naszych imprezach turystycznych obowiązują procedury ochrony dzieci, w związku z tym, mamy zobowiązanie do sprawdzenia dokumentów tożsamości wszystkich osób będących na imprezie z dziećmi. Czy dziecko ma przy sobie dokument tożsamości?» (legitymacja, paszport, inne).
Jeżeli dziecko nie posiada dokumentu lub po jego sprawdzeniu, nie ma pewności, że osoba dorosła jest prawnym opiekunem dziecka, możemy zadać poniższe pytania, które pomogą określić sytuację:
⮚ Jak nazywa się dziecko, ile ma lat?
⮚ Czy jest Pan/Pani prawym opiekunem dziecka? lub Czy dziecko jest z Panem/ Panią spokrewnione? Czy ma Pan/Pani dokument uprawniający do sprawowania opieki nad dzieckiem?
⮚ Czy ma Pan/Pani zaświadczenie od opiekunów dziecka, że przebywa ono pod Pana/Pani opieką?
⮚ Czy ma Pan/Pani telefon do opiekunów dziecka, żebyśmy mogli to potwierdzić?
⮚ W jakim celu podróżuje Pan/Pani z dzieckiem?
Przykładowa rozmowa z dzieckiem:
⮚ Jak się nazywasz, ile masz lat? Gdzie mieszkasz?
⮚ Kim jest osoba, z którą przyszedłeś/przebywasz/podróżujesz?
⮚ Czy znacie się dobrze z tym Panem/Panią?
⮚ Gdzie są twoi rodzice? Chcielibyśmy się z nimi skontaktować - czy masz do nich numer telefonu?
Jeżeli dorosły odpowiada za dziecko, informujemy, że chcemy porozmawiać z dzieckiem. Jeżeli dorosły utrudnia kontakt z dzieckiem, możemy podkreślić, że w sytuacji, kiedy niemożliwe jest ustalenie tożsamości dziecka, będziemy musieli zawiadomić policję.
Załącznik nr 5. Dział 1. SOM. Zatrudnianie.
Dok 5.1. Oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich
Ja niżej podpisany(-a) oświadczam, że zapoznałem(-am) się z dokumentacją wchodzącą w skład Standardów Ochrony Małoletnich obowiązującą w
Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV i zobowiązuję się do przestrzegania jej zapisów.
………………………….………. (data, CZYTELNY podpis LUB podpis profilem zaufanym)
Dok. 5.2. Zasady bezpiecznych relacji pilot wycieczek - dziecko. (wycinek z SOM)
Zasady bezpiecznych relacji pilotów/pilotek wycieczek z dziećmi wykonujących zlecenia dla Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV dalej zwanego Organizatorem.
Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez pilotów/pilotki wycieczek jest działanie w poszanowaniu dobra dziecka.
Pilot/pilotka wycieczek traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność i potrzeby.
Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie.
Pilot/pilotka wycieczek realizując te cele działa w ramach obowiązującego prawa, zapisów Standardów Ochrony Małoletnich (dalej zwanej SOM) obowiązujących u Organizatora oraz swoich kompetencji.
Zasady bezpiecznych relacji pilota/tki wycieczek z dziećmi obowiązują przez cały czas trwania imprezy z uwzględnieniem zapisów SOM.
Znajomość i zaakceptowanie zasad są potwierdzone podpisaniem oświadczenia.
Relacje: pilot/ka wycieczek z dziećmi.
Jesteś zobowiązany/a do utrzymywania profesjonalnej relacji z dziećmi i każdorazowego rozważenia, czy Twoja reakcja, komunikat bądź działanie wobec dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych dzieci. Działaj w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji Twojego zachowania.
Komunikacja z dziećmi
1. W komunikacji z dziećmi zachowuj cierpliwość i szacunek.
2. Słuchaj uważnie dzieci i udzielaj im odpowiedzi adekwatnych do ich wieku i danej sytuacji. 3. Nie wolno Ci zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać dziecka. Nie wolno Ci krzyczeć na dziecko w sytuacji innej niż wynikająca z bezpieczeństwa dziecka lub innych dzieci.
4. Nie wolno Ci ujawniać informacji wrażliwych dotyczących dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych dzieci. Obejmuje to wizerunek dziecka, informacje o jego/jej sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej.
5. Podejmując decyzje dotyczące dziecka, poinformuj je o tym i staraj się brać pod uwagę jego oczekiwania.
6. Szanuj prawo dziecka do prywatności. Jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić dziecko, wyjaśnij mu to najszybciej jak to możliwe.
7. Jeśli pojawi się konieczność porozmawiania z dzieckiem na osobności, zostaw uchylone drzwi do pomieszczenia i zadbaj, aby być w zasięgu wzroku innych. Możesz też poprosić drugiego pracownika o obecność podczas takiej rozmowy.
8. Nie wolno Ci zachowywać się w obecności dzieci w sposób niestosowny. Obejmuje to używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec dziecka relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby).
9. O ile tego wymaga sytuacja na wycieczce zapewnij dzieci, że jeśli czują się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów, mogą o tym powiedzieć Tobie lub wskazanej osobie (w zależności od procedur interwencji, jakie przyjęła szkoła) i mogą oczekiwać odpowiedniej reakcji i/lub pomocy.
Działania z dziećmi
1. Doceniaj i szanuj wkład dzieci w podejmowane działania, aktywnie je angażuj i traktuj równo bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd.
2. Unikaj faworyzowania dzieci.
3. Nie wolno Ci nawiązywać z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych ani składać mu propozycji o nieodpowiednim charakterze. Obejmuje to także seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie dzieciom treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę.
4. Nie wolno Ci utrwalać wizerunku dziecka (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych. Dotyczy to także umożliwienia osobom trzecim utrwalenia wizerunków dzieci, jeśli Organizator nie został o tym poinformowany, nie wyraził na to zgody i nie uzyskał zgód rodziców/opiekunów prawnych oraz samych dzieci.
5. Nie wolno Ci proponować dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji, jak również używać ich w obecności dzieci.
6. Wszystkie ryzykowne sytuacje, które obejmują zauroczenie dzieckiem przez podwykonawcę usług lub podwykonawcę przez dziecko, muszą być raportowane do Organizatora. Jeśli jesteś ich świadkiem reaguj stanowczo, ale z wyczuciem, aby zachować godność osób zainteresowanych.
Kontakt fizyczny z dziećmi
Każde przemocowe działanie wobec dziecka jest niedopuszczalne.
Istnieją jednak sytuacje, w których fizyczny kontakt z dzieckiem spełnia zasady bezpiecznego kontaktu: jest odpowiedzią na potrzeby dziecka w danym momencie, uwzględnia wiek dziecka, etap rozwojowy, płeć, kontekst kulturowy i sytuacyjny. Nie można jednak wyznaczyć uniwersalnej stosowności każdego takiego kontaktu fizycznego, ponieważ zachowanie odpowiednie wobec jednego dziecka może być nieodpowiednie wobec innego. Kieruj się zawsze ostrożnością swoich osądów i miej świadomość, że nawet przy Twoich dobrych intencjach taki kontakt może być błędnie zinterpretowany przez dziecko lub osoby trzecie.
1. Nie wolno Ci bić, szturchać, popychać ani w jakikolwiek sposób naruszać integralności fizycznej dziecka.
2. Nigdy nie dotykaj dziecka w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny.
3. Zawsze bądź przygotowany na wyjaśnienie swoich działań.
4. Nie angażuj się w takie aktywności jak łaskotanie, udawane walki z dziećmi czy brutalne zabawy fizyczne.
5. Zachowaj szczególną ostrożność wobec dzieci, które doświadczyły nadużycia i krzywdzenia, w tym seksualnego, fizycznego bądź zaniedbania. Takie doświadczenia mogą czasem sprawić, że dziecko będzie dążyć do nawiązania niestosownych bądź nieadekwatnych fizycznych kontaktów z dorosłymi. W takich sytuacjach powinieneś reagować z wyczuciem, jednak stanowczo i pomóc dziecku zrozumieć znaczenie osobistych granic.
6. Kontakt fizyczny z dzieckiem nigdy nie może być niejawny bądź ukrywany, wiązać się z jakąkolwiek gratyfikacją ani wynikać z relacji władzy. Jeśli będziesz świadkiem jakiegokolwiek z wyżej opisanych zachowań i/lub sytuacji ze strony innych dorosłych lub dzieci, zawsze poinformuj o tym osobę odpowiedzialną i/lub postąp zgodnie z obowiązującą procedurą interwencji.
7. W sytuacjach wymagających czynności pielęgnacyjnych i higienicznych wobec dziecka, unikaj innego niż niezbędny kontaktu fizycznego z dzieckiem. Dotyczy to zwłaszcza pomagania dziecku w ubieraniu i rozbieraniu, jedzeniu, myciu, przewijaniu i w korzystaniu z toalety. Zadbaj o to, aby w każdej z czynności pielęgnacyjnych i higienicznych asystowała Ci inna osoba z szkoły. Z założenia nie masz obowiązku uczestniczenia w tego typu czynnościach.
8. Podczas dłuższych niż jednodniowe wyjazdów i wycieczek niedopuszczalne jest spanie z dzieckiem w jednym łóżku lub w jednym pokoju.
Kontakty poza godzinami pracy
Co do zasady kontakt z dziećmi powinien odbywać się wyłącznie w trakcie realizacji imprezy turystycznej i dotyczyć celów przewidzianych zleceniem opieki pilockiej nad grupą.
1. Nie wolno Ci zapraszać dzieci do swojego miejsca zamieszkania ani spotykać się z nimi poza godzinami pracy. Obejmuje to także kontakty z dziećmi poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych). 2. Jeśli zachodzi taka konieczność, właściwą formą komunikacji z dziećmi i ich rodzicami lub opiekunami poza dniami realizacji imprezy są kanały służbowe (frirmowy e-mail, telefon).
3. Jeśli zachodzi konieczność spotkania z dziećmi poza dniami imprezy turystycznej musisz poinformować o tym Organizatora, a rodzice/opiekunowie prawni dzieci muszą wyrazić zgodę na taki kontakt.
Bezpieczeństwo online
Bądź świadom cyfrowych zagrożeń i ryzyka wynikającego z rejestrowania Twojej prywatnej aktywności w sieci przez aplikacje i algorytmy, ale także Twoich własnych działań w Internecie. Dotyczy to lajkowania określonych stron, korzystania z aplikacji randkowych, na których możesz spotkać małoletnich uczestników imprez, obserwowania określonych osób/stron w mediach społecznościowych i ustawień prywatności kont, z których korzystasz. Jeśli Twój profil jest publicznie dostępny, dzieci i ich rodzice/opiekunowie będą mieć wgląd w Twoją cyfrową aktywność.
1. Nie wolno Ci nawiązywać kontaktów z małoletnimi uczestnikami imprez turystycznych poprzez przyjmowanie bądź wysyłanie zaproszeń w mediach społecznościowych.
2. W trakcie imprezy turystycznej osobiste urządzenia elektroniczne powinny być wyciszone, a ich używanie ograniczone do minimum podczas przebywania z nieletnimi.
Dok. 5.3. Oświadczenie o zapoznaniu się z Zasady bezpiecznych relacji pilot wycieczek - dziecko.
Ja niżej podpisany(-a) oświadczam, że zapoznałem(-am) się z Zasady bezpiecznych relacji pilot wycieczek - dziecko obowiązującą w Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV i zobowiązuję się do przestrzegania jej zapisów tych zasad.
………………………….………. (data, CZYTELNY podpis LUB podpis profilem zaufanym)
Dok. 5.4. OŚWIADCZENIE O KRAJACH ZAMIESZKANIA
Bydgoszcz, dnia................ r. …………
………………………………………………….
Imię i nazwisko
…………………………………………………
nr dokumentu tożsamości/paszportu
Ja niżej podpisany oświadczam, że w okresie ostatnich 20 lat zamieszkałem/am w następujących państwach, innych niż Rzeczypospolita Polska i państwo obywatelstwa:
1. …
2. ….
oraz jednocześnie przedkładam informację z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi/ informację z rejestrów karnych.
Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
..........................................................................
Podpis
Dok. 5.5. Oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich
Ja niżej podpisany(-a) oświadczam, że zapoznałem(-am) się z dokumentacją wchodzącą w skład Standardów Ochrony Małoletnich obowiązującą w
Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV i zobowiązuję się do przestrzegania jej zapisów.
………………………….………. (data, CZYTELNY podpis LUB podpis profilem zaufanym)
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Centrum Edukacji i Turystyki ACTIV, dostępny pod adresem internetowym www.oferta.turystyka.pl, prowadzony jest przez Przemysława Zbytka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Centrum Turystyki i Edukacji, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki,
§ 2
Definicje
1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV Przemysław Zbytek, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 953-146-18-85
3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.oferta.turystyka.pl
6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: Al. Powstańców Wielkopolskich 10 85-090 Bydgoszcz
2. Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@oferta.turystyka.pl.
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 52376-56-30
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 50 1090 1896 0000 0001 4377 2845
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9-16
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową w systemach windows i IOM
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. włączona obsługa plików cookies,,
d. zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
wersja dla sklepów prowadzących sprzedaż w złotówkach
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych Imię i nazwisko, adres mail, telefon, adres, miejscowość, kod pocztowy, nazwę firmy i nip do faktury
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
b. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przy odbiorze
b. Płatność za pobraniem
c. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
d. Płatności elektroniczne
e. Płatność kartą płatniczą.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
a. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie …. dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
c. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie …. dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
5. A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
B W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
8. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
9. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
§ 11
Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
4. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
5. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
INFORMACJE OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Janusza Kuliga prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Centrum Turystyki i Edukacji ACTIV Przemysław Zbytek zwany dalej ACTIV za pośrednictwem portalu: www.oferta.turystyka.pl prowadzi działalność gospodarczą jako organizator turystyki w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych prowadzonym przez Marszałka Województwa kujawsko-pomorskiego pod nr 101, oraz sklep internetowy.
2. ACTIV prowadzi działalność pod stacjonarnym adresem: Al. Powstańców Wielkopolskich 10, 85-090 Bydgoszcz; NIP: 953-146-18-85,
3. Przez użyte w Regulaminie poniższe określenia należy rozumieć:
1) Podróżny –
każdy, kto chce zawrzeć umowę o udział w imprezie turystycznej z ACTIV lub jest
uprawniony do podróżowania na podstawie zawartej
w zakresie stosowania Ustawy;
2) umowa – umowa o imprezę turystyczną zawierana między ACTIV a Podróżnym,
3) impreza – impreza turystyczna organizowana przez ACTIV,
4) ustawa – ustawa z dnia 24 listopada 2017r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2361).
5) portal – strona internetowa ACTIV L dostępna pod adresem: www.oferta.turystyka.pl
Bezpośredni kontakt Podróżnego we wszelkich sprawach związanych z działalnością ACTIV jako organizatora turystyki I SPRZEDAWCY jest możliwy:
1) drogą telefoniczną pod nr. tel. 52 376-56-30
2) przez adres poczty elektronicznej: BIURO@OFERTA.TURYSTYKA.PL
3) drogą pocztową na adres FIRMY.
ZASADY ZAWIERANIA UMÓW
1. Zawarte na Portalu ACTIV informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
2. Zawarcie umowy o imprezę turystyczną z ACTIV jest możliwe dla Podróżnego spełniającego następujące wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym ACTIV:
1) szerokopasmowe łącze internetowe;
2) przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie stron www;
3) aktywne konto e-mail.
3. Podróżny w celu zawarcia umowy z ACTIV składa
wstępne zapytanie w jednej z dwóch możliwych form:
1) przez przesłanie przez Podróżnego wstępnego zapytania na adres poczty elektronicznej ACTIV lub przez dostępny na Portalu formularz: zapytaj o ofertę,
2) przez kontakt telefoniczny.
4. ACTIV zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Podróżnego, np. w drodze kontaktu telefonicznego.
5. Po otrzymaniu wstępnego zapytania Podróżny otrzymuje od ACTIV z jego adresu poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania wstępnego zapytania.
6. ACTIV przesyła Podróżnemu w terminie do 7 dni roboczych na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej dokument – umowę-zgłoszenie. Do zawarcia umowy między ACTIV a Podróżnym dochodzi na skutek otrzymania przez ACTIV skanu podpisanego przez Podróżnego umowy–zgłoszenia w terminie wskazanym w umowie-zgłoszeniu.
7. Składanie ACTIV ofert zawarcia umowy o udział w imprezie turystycznej jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
8. ACTIV przesyła Podróżnemu drogą elektroniczną wszystkie wymagane przez Ustawę informacje.
ZASADA PŁATNOŚCI
Podróżny dokonuje zapłaty ceny w sposób indywidualnie określony w umowie-zgłoszeniu.
WYŁĄCZENIE ZASTOSOWANIA USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA (w tym wskazanego w tej ustawie prawa odstąpienia od umowy)
W przypadku gdy stroną
zawieranej umowy jest konsument, ACTIV informuje, że zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 8
ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta
(t. jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 683 ze zm.) przepisów tej ustawy nie stosuje
się do umowy o udział w imprezie turystycznej w rozumieniu Ustawy. Oznacza to
m.in., że Podróżnemu nie przysługuje wskazane w art. 27 tej ustawy prawo do
odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyn i bez ponoszenia
kosztów.
REKLAMACJA
1. Reklamacje związane z korzystaniem z usług portalu należy składać poprzez przesłanie wiadomości ACTIV na maila biuro@oferta.turystyka.pl lub wskazane wyżej adresy stacjonarne.
2. W przypadku reklamacji składanych na podstawie Ustawy, zastosowanie znajdują zasady określone w Ustawie oraz warunkach uczestnictwa.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych Podróżnego jest ACTIV.
2. Przetwarzanie danych osobowych Podróżnego odbywa się w celu realizacji
umowy, prawnie uzasadnionych interesów administratora lub w innych celach
zgodnie z wyrażoną zgodą, jeśli zgoda taka została wyrażona i stanowi
właściwą podstawę prawną dla przetwarzania danych osobowych.
3. Przetwarzanie danych osobowych Podróżnego będzie trwało nie dłużej, niż jest
to konieczne do realizacji określonych celów. Okres przechowywania danych
osobowych jest ustalony w ścisłej zgodności z obowiązującymi przepisami
prawa.
4. Dane osobowe Podróżnego mogą zostać udostępnione na podstawie przepisów
prawa, prawnie uzasadnionych interesów administratora lub w celu realizacji
umowy podmiotom przetwarzającym - firmom świadczącym usługi na zlecenie
Administratora, którym zleca on czynności wymagające przetwarzania danych, w
szczególności w zakresie usług księgowych, IT, firmom ubezpieczeniowym,
poradniom terapeutycznym i terapeutom prowadzącym zajęcia na turnusie.
5. Podanie przez Podróżnego danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do
zawarcia umowy i prawidłowej realizacji usługi.
6. Podróżnemu przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia swoich danych oraz
wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podróżny ma prawo cofnięcia zgody w
dowolnym momencie, jeśli to właśnie zgoda stanowi właściwą podstawę prawną dla
przetwarzania danych osobowych. Jeżeli posiadane dane przetwarzane są na
potrzeby realizacji innych celów (np. realizacji umowy, dochodzenia roszczeń),
mimo wycofania zgody mogą być dalej przetwarzane na innej podstawie prawnej.
OBSŁUGA PLIKÓW COOKIES
Korzystający ze strony internetowej: www.oferta.turystyka.pl zgodę na używanie plików Cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeżeli korzystający ze strony nie wyraża zgody na korzystanie z plików Cookies, może w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Zakazuje się dostarczania przez Podróżnych w związku z korzystaniem z Portalu treści o charakterze bezprawnym. W związku z korzystaniem z usług portalu nie istnieją żadne szczególne zagrożenia. ACTIV zwraca jednak uwagę, że korzystanie z Portalu w związku ze świadczonymi przez ACTIV usługami może wiązać się z ogólnym zagrożeniem po stronie Podróżnego jako użytkownika Internetu. We wszelkich sprawach nie uregulowanych w powyższym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych aktów prawa powszechnie obowiązujących.
Wydana na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO).
Administratorem Państwa danych osobowych jest Biuro Turystyki ACTIV z siedzibą w Bydgoszczy: 85-090 Bydgoszcz ul. Al. Powstańców Wielkopolskich 10, NIP 953-146-18-85
Dane kontaktowe Administratora:
www.oferta.turystyka.pl
Adres email: biuro@oferta.turystyka.pl
Nr telefonu: 52 3765630
Administrator przetwarza dane osobowe osób zainteresowanych usługami turystycznymi w celu udzielenia informacji o możliwościach zorganizowania podróży, przygotowania oferty, tymczasowej rezerwacji usług turystycznych oraz zawarcia i realizacji umowy o Organizację Imprezy Turystycznej. Ponadto dane osobowe przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (np. przepisy rachunkowe, prawne), a także w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu realizowanej umowy. Celem Administratora jest również inspirowanie Państwa do egzotycznych podróży i informowanie o najlepszych ofertach poprzez wysyłkę Newsletter ’a. Zapis do Newsletter ’a i otrzymywanie ofert handlowych i marketingowych drogą elektroniczną jest dobrowolne. Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, f (RODO)
Państwa dane osobowe przekazywane są przez Administratora podmiotom realizującym usługi określone w zawartej z Państwem umowie o Organizację Imprezy Turystycznej. Dodatkowo, za Państwa zgodą, Państwa dane osobowe są przekazywane podmiotom realizującym tymczasowe rezerwacje lotnicze, rezerwacje hotelu itp. Ponadto Państwa dane osobowe przekazywane są podmiotom świadczącym usługi w imieniu Administratora, np. usługi rachunkowe, podatkowe, doradcze, informatyczne. Jeżeli jest to wymagane przez prawo, to Państwa dane osobowe są przekazywane również niezbędnym instytucjom państwowym. W związku z tym, że Administrator świadczy usługi na całym świecie, to Państwa dane osobowe są przekazywane również do kontrahentów z Państw trzecich. Państwa dane osobowe nie są udostępniane osobom nieuprawnionym.
Dane osobowe podane przez Państwa do przygotowania oferty lub zawarcia umowy będą przechowywane przez Administratora przez 3 lata. Dane osobowe Administrator będzie przetwarzać w celach marketingowych do momentu wypisania się z Newsletter ‘a. W przypadku wystąpienia dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu realizowanej umowy Państwa dane osobowe będą przetwarzane do momentu upływu terminu przedawnienia.
Posiadają Państwo prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, usunięcia, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. W każdym momencie mogą Państwo cofnąć udzieloną Administratorowi zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Podanie danych osobowych jest elementem niezbędnym do zawarcia i zrealizowania umowy o Organizację Imprezy Turystycznej i wymaga przekazania Administratorowi danych osobowych uczestników Imprezy oraz osoby zawierającej umowę. Bez podania niezbędnych danych niemożliwa jest rezerwacja i realizacja usług turystycznych, np. rezerwacja hotelu, zakup biletu lotniczego i tym samym niemożliwe jest wywiązanie się Administratora z umowy.
Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Na stronie internetowej www.oferta.turystyka.pl pliki „cookies” wykorzystywane są jedynie w celach statystycznych. „Cookies" to pliki tekstowe, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika, używane przez serwer do rozpoznania urządzenia użytkownika przy ponownym połączeniu. „Cookies" są pobierane przy każdorazowym korzystaniu z serwisu. Pliki „cookies" nie służą do ustalania tożsamości użytkowników a jedynie ich urządzeń.
Pliki „cookies" używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
Stosowane są następujące rodzaje plików „cookies”:
statystyczne - pozwalają na tworzenie, do celów wewnętrznych statystyk pracy, serwisów odwiedzin użytkowników sesyjne - pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) stałe - pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies" albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Każdy użytkownik może nie wyrazić zgody na umieszczanie plików typu cookies na jego urządzeniu końcowym. W tym celu należy skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i przechowywania plików typu „cookies” w przeglądarce internetowej. Usunięcie plików „cookies” może doprowadzić do utraty możliwości korzystania z niektórych funkcjonalności strony www.oferta.turystyka.pl